Friday, April 3, 2009

Psychology ''Kehidupan Itu''

Aku tak suka kehidupan itu. Kitarannya, sekitarnya dan sekelilingnya serta benda alah itu.

Benda alah ini hanya digunakan sebagai alat untuk menembak dan mengenakan orang sehingga tak boleh nak berkata apa-apa. Tempat untuk mencari kesalahan dan nak provoke masing-masing. Aku selalu terfikir, selepas berjaya mengorek cerita (menpsycho), apa yang boleh dilakukan? Marah orang yang berkenaan? Menggagalkan orang berkenaan dengan sebab musabab yang tak diketahui? Menembak pula orang berkenaan dengan machine gun sehingga tak boleh defense diri sendiri ketika diprovoke atau membuat senarai hitam yang takkan jadi putih selama-lamanya?

Jadi? Dimana rasionalya? Adakah keputusan yang diambil berdasarkan rasional pemikiran? Permainan emosi? Sandiwara?Dan Kalau kita berterus terang pun adakah membantu?Tetapi,

Membantu siapa? Diri sendiri? Orang lain? atau orang itu? Banyak soalan yang takkan terjawab dan aku hanya boleh bersabar dan menghadapi kehidupan aku dengan cara sendiri. Tanpa mengganggu dan menyakiti orang lain.

Nota tangan; Tutup sajalah buku ini dan bakar terus menjadi habuk hitam dan bertebangan ditiup angin. Malas dah nak fikir.Bukan boleh buat duit pun!

1 sen?!:

qlachan said... Reply Comment

sha

the vision of peer assessment:
memudahkan mereka menggredkan student
mission:

1. mempsycho grup member spy pecah lobang sape yg jd 'passenger'
2. cari the weakest person in the grup
3. menguji teori 'melebel org' mereka, either betul x org yg dia aimkan tuh

conclusion:
sangat senag ar dorg bg marks kat kite, xperlu 'kenal' siapa kita sebenarnye b4 bg marks. dengar cakap org pn da cukup
mcm la dorg xtau, kerana mulut, badan binasa.
hm, mls nk celoteh byk (even ni pn da byk sbnrnye); dorg lecturer, kite student. sapelah kite untuk membantah. ilmu kite sikit untuk dibandingkan ngn dorng. but still, i'll respect u all, my lecturers and teachers. u r the one who led me to the truth path-perhaps ;(