Sunday, September 19, 2010

Apa kisah cinta anda?

Aku? Tak ada kisah cinta yang menarik. Aku cuma dengar dan lihat saje kisah cinta orang lain. Macam-macam version yang aku dah tengok. Ada yang sangaaaatlah romantik, ada yang sedih, ada yang boleh buat kepala jadi gila dan ada yang memang nak kena nih! =p.

Kisah cinta semua orang memang lain-lain. Dan perasaan orang yang bercinta pun, kita takkan faham. Uish, memang tak faham!Ada satu cerita yang berlaku dekat sekeliling aku nih, yang si lelaki memang angau dengan si perempuan. Cerita nih, bila aku dengar pun aku rasa nak tergelak. Lawak.

Si lelaki, lebih mudah kalau aku namakan A, dan si perempuan aku namakan B. Kedua-dua mereka ni dah sambung belajar sekarang. Yg A ni minat B. Apa-apa yang B ni buat, si A ni akan ikut. Sampai posing gambar pun hampir sama. Baju tak payah cakapla, semua nak sedondon. Kalau mesej pun, si A akan ajuk balik apa yg si B ni tulis dalam mesej.

Dan yang paling kelakar, A pernah nak datang rumah B. Bila dia sampai dekat kawasan rumah B, A tanyalah pada pakcik yang sedang joging kat kawasan tu. Dia beritahu alamat B pada pak cik tadi. Dan pak cik tu pun jawablah. Tapi nak dijadikan cerita, pak cik tu ayah B. Dan A tak tahu kebenaran tu.

Apalagi, bila pak cik tadi sudah habis joging, B disoal-siasatlah oleh pak cik tersebut. Kebetulan, B nak pergi study group dengan kawan dia. Tapi time tak berapa kena,mood ayah B kurang baik. Maka tak dapatlah B pergi ke rumah kawan beliau. Dan endingnya, A tak dapat jumpa jugak rumah B dan A telah diwarning oleh B supaya jangan datang rumah dia lagi. (macam drama)

Dan ini cerita time A dan B masih sekolah lagi. Cinta monyet. Ini baru sikit kisah cinta. Belum masuk bab tragis, sedih, gaduh, atau gembira. Tepuk dada, tanya selera. What is your love story?

Nota tangan; Sedang menunggu Encik betulnya dan kisah chentanya. =)

0 sen?!: