Saturday, December 19, 2009

Sila Berpijak di bumi yang nyata



Aku baru habis baca satu novel nih. Dan terus aku jatuh cinta pada watak lelaki dalam cerita tuh. Aku tahu story is a story and Movie is a movie things.Hanya imaginasi pembikinnya. Tapi,perasaan suka itu takkan dapat lari kan??Memang betullah, bila bab feeling-feeling nih, manusia selalu fail. Senang terpedaya.

Dan tersangat betul, perempuan cari lelaki idaman berdasarkan data requirement dalam checklist yang ada dalam kepala otak mereka. Mestilah ada ciri-ciri begitu, begini, dan bla bla bla bla.Konon, mahu yang kewwl, encem, sedap mata memandang, baik hati, ada sense of humor, bla bla bla.Ha, kan da macam checklist. Dan ini adalah fantasi!

Tapi bila bab realiti, checklist tuh dah tak berapa dipandang walaupun sebelah mata sebabnya kalau dah jatuh cinta,alamatnya semua jadi indah belaka. Dunia kami yang punya.Aku ada dia(wah giler jiwang).

Cuma, dalam hidup nih feeling-feeling juga, tapi kita hidup dalam realiti yang bukan fantasi. Yang bukan seperti cerita dongeng; sinderella, puteri salju atau rapunzel.

Nota tangan;~~ Selamat tahun Baru hijrah~~

0 sen?!: