Saturday, May 14, 2011

Manusia yang menyimbah asid.

Jenayah dekat Malaysia pun ikut trend kan? Dulu hari-hari keluar news pasal kes ragut, rempit, buang bayi, sekarang jenayah paling hot; simbah asid. Macam-macam.

Aku tak faham apa motif manusia jenis ni yang tak ada kerja pergi menyimbah asid pada orang lain. Kalau nakkan kepuasan, kenapa tak saja kau simbah asid di muka kau yang hensem kacak bergaya tu? 100 kali kau buat pun, kami tak kesah.

Sekarang, terima kasih pada kau yang bijak pandai buat semua perempuan takut nak keluar rumah. Dahlah mangsa kekejaman manusia jenis ni memang tak ada kaitan langsung dengan suspect. Lainlah kalau ada kes dendam, iri hati, logik jugaklah kau nak simbah asid pada mangsa tersebut. Masalahnya, yang kena simbah asid ni memang random people! Perempuan yang lalu di pejalan kaki dan dalam kereta. It's random ok! Modus operansi si suspect bila terjumpa mana-mana perempuan, disimbahnya dengan asid. Aku macam hehh? Motif? Oh, kaum lelaki, jangan ingat anda terselamat. Sebab ada jugak mangsa lelaki yang disimbah asid.

Dan suspect ini disyaki ada masalah mental. Lagi aku hehhh??Walaupun kau gila tak bermakna aku patut kasihan pada kau. Itu tak akan berlaku. Aku berharap suspect ni dapat ditangkap dengan segera dan terima hukuman setimpal dengan apa yang dia dah buat. Dan peringatan untuk semua dan diri sendiri juga, semoga berhati-hati selalu. Ambil langkah berjaga-jaga.

Nota tangan: Bila agama jauh terkebelakang.

0 sen?!: