Wednesday, December 7, 2011

Klise dalam drama ?

Stereotaip.
Sama.
Berulang-ulang macam Astro.
Tak kisahlah dalam mana-mana drama (korea, melayu, cina, pinoy, lakorn,latin, hindustan), mesti ada bahagian-bahagian ni. (Dialog di bawah tak ada kena-mengena dengan mana-mana gambar)

(1) Cemburu buta,pekak dan bisu:
Sambil memaut lengan heroin.
Si Hero: Awak, jangan salah faham dengan saya. Saya dengan dia tak ada apa-apa. Tadi kami bincang pasal kerja.

Heroin: Ah (sambil menepis tangan hero tersayang), saya nampak dengan mata kepala saya sendiri. Awak dengan dia bukan main mesra. Saya tak sangka awak buat saya macam ni.

Berlari meninggalkan hero tersayang sambil mengesat air mata.Termangu-mangu hero di depan restoran..........................................................

Perempuan kedua: Yesssss, aku berjaya!!! (Sambil senyum dengan lebarnya)

(2) Hero playboy, kaya, hensem dan kacak bergaya.

Datuk Mariah: Riz nak pergi mana tu?Kan baru balik dari London. Rehatlah dulu kat rumah. Lagipun, mommy ada hal nak cakap sikit. Riz, kenalkan dengan Jezzaline? Mommy dah ajak dia datang makan malam kat rumah kita. So, make yourself available tonight. Jangan lupa tu.

Mukhriz; Ok.. ( Jawab sambil lewa sebab nak jumpa kawan lama minum-minum dan berlalu pergi  dengan kereta sportnya...................)

(3) Heroin cantik tapi lembik.

Tunang hero: Kau perampas. Dasar orang kampung tak ada duit. Paaaaaaaaappppppppppp!! 
Heroin: (Menangis sambil memegang pipinya yang sakit) .

Tunang hero puas hati dapat tampar heroin. Heroin pulak jatuh terjelopok atas lantai.....................................

(4) Hero kedua selalu nampak kebaikan heroin. Tapi hero selalu buta dan dungu.

Hero kedua: Tak patut Riz buat macam ni pada awak. Kenapalah dia boleh percaya pada Jezzaline tu?
Heroin: Biarlah, nak buat macam mana. Dah nasib saya.................................(Kan dah kata watak dia lembik)

(5) Hero seorang bad boy.

Jahat macam mana pun, heroin tetap sayang. Eiiii, tak faham aku!


(6)Watak perempuan kedua yang psycho

Heroin psycho: Sampai mati pun aku takkan biarkan mereka hidup bahagia. Kalau aku tak dapat Riz, orang lain pun takkan dapat. (Sambil terjerit-jerit macam nak tersembul biji mata)
  
(7) Watak mak mertua jahat

Mak mertua: Sampai bila-bila pun aku takkan terima kau sebagai menantu aku dalam rumah ni.
Heroin:................................. (Mengesat air mata yang mengalir)

Nota tangan: Tengok jugak. hahahaha. Tapi tak tahan kalau baca novel macam ni. Rasa nak baling ke dinding. 



6 sen?!:

Juliet_iRa~" said... Reply Comment

tu la kan..hee..

abis nk buat camno..tu y org suka tengok..heee

CekbOlat-bOlat said... Reply Comment

haha.. mmg betui punnss.. hakhak

Polskahackrew said... Reply Comment

@CekbOlat-bOlat

dah jadik pun reply to komen..Dah berjaya da...

Blogger Blog Tutorial

mielajasmin said... Reply Comment

hahaha. tp duk tgk. n duk baca jgk. hehe. cerita ape2 pom mmg xley lari ngn semua nih. hehe

GLace TIng said... Reply Comment

Hello, I visit and give your full support and please support me back. Thank you in advance.

Cikgu Fikri said... Reply Comment

hhahahah..
biasalah tu..
eh, fiq pun prnah wat gak entry psl ni..
tp, versi lain lah...

10 ADEGAN YANG SERING ADA DALAM DRAMA MELAYU