Friday, March 6, 2009

Hari yang baik...

Hari ini perasaan aku baik sekali. Pergi kelas CAD macam biasa, tapi aku ada satu perasaan yang tak seronok bila masuk kelas CAD. Rasa macam ketinggalan. Lembap ke aku dalam pelajaran hands-on ni?? Selalu tertinggal walaupun aku tak buka internet, chatting atau apa sajalah yang boleh diaplikasikan dalam internet yang percuma dalam kelas CAD. Hishhhhhh...

Atau salah dia ke yang mengajar macam tu atau memang aku yang tak cekap???
Kemudian, aku ke kelas BM seperti biasa dan seterusnya petang ke kelas regional Planning dan menghadapi Mid-Term. Sesungguhnya aku tak rasa apa-apa walaupun aku bukanlah boleh jawab dengan baik pn kertas tu. Redha dan terima sajalah lagipun aku tak struggle sgt baca regional, semalam cuma tidur dan tidur dan tidur. Konon nak tidur sekejap, alik2 sampai la pagi tadi. Malam pulak, kelas ganti Urban design.

Yang seronoknya dalam kelas ni, aku selalu dengar macam-macam cerita dari lecturer aku ni. Dia memang seorang yang suka bercerita dan membaca mungkin. Kadang-kadang terasa betapa kerdilnya diri ni bila pengetahuan am pun banyak lagi yang tak tahu. Terkial-kial jugak nak memikirkan jawapan pada soalan yang dia tanya. Walaupun selalu dia menyimpang jauh untuk bercerita, tapi mesti ada kaitan dengan subjek tu sikit. Sekurang-kurangnya aku boleh tahu satu, dua perkara daripada aku tak tahu langsung.

Dan malam ni memang mood aku baik sebab kebetulan discussion pun habis awal. Seronok bila tak ada group discussion ni!

Nota tangan; Walaupun sebenarnya aku ada kerja nak buat ni,(assignment CAD) aku tetap nak tulis gak post ni. Sebabnya assignment untuk subjek yang aku kurang cekap ni, lambatlah sikit mood nak buat.

2 sen?!:

qlachan said... Reply Comment

xpe sha, slow2 pn xpe asal phm ape yg diajar
qla pn rs yg same bile kt CAD, tp smngt sbb rs tercabar ngn bro 2.asal lak dia leh wat tp qla xleh?kna gak la struggle nk follow step dia(even sgt blur)
siyes, bro 2 agak syok sdn, bajet sume expert CAD..tp bgus jgk, xde la kite main tenet jek..haha

Sha. N. said... Reply Comment

ha, ngatkn sha sorg je cm 2.
Sbb tgk seme org cam expert je...
Seme cm faham je ape yg die ajar..