Tuesday, March 31, 2009

Ketakstabilan (kebencian+kegeraman= segala kenegatifan)

Apabila emosi tak stabil melanda, mulalah semua perasaan bergaul menjadi satu adunan yang sangatlah tak sedap. Rasa macam kek hangus terbakar yang jadi kek yang tak ada rupa kek dan tak boleh dimakan langsung kerana rasanya yang sangat pahit dan memualkan. (Hiperbola betul)Padahal kek memang sangat cantik dan sedap.

Tak pasal-pasal kek menjadi perumpamaan dalam entri ini.

Sebabnya, sekarang aku geram! Susah betullah nak jangka sifat manusia. Kadang -kadang di luar kemahuan dan logik akal. Dan sebenarnya aku malas nak layan perasaan aku ni. Bukan boleh buat duit pun! Cuma aku geram dengan orang yang tak peka dengan keadaan orang lain. Ikut suka hati kepala, kaki, tangan, dia saja.

Nota tangan; Harap lepas tulis blog yang pendek ni, aku stabil semula.

3 sen?!:

qlachan said... Reply Comment

sha
betul2..sangat2 setuju..setuju 999.999%
benci pd org yg xPEKA ngn org lain.
bajet dia je ptg, dia je btl...hello!!
kitorg pn ade life msg2..prob msg2
nyani la lagu ni
gives u hell-the all american reject (rs nk nyanyi dpn die jek-especially tang chorus.aha!)

ChEnta AtiEy said... Reply Comment

hahhaha..
x leh imagine kalo btul kte nyanyi dpn die..
sure mengamuk die dengan mimik2 mukanya yg tem...

qlachan said... Reply Comment

kuikuikui
qla pon xdapat nk imagine..xtercapai akal nk tgk mimik muka dia.
bukan nk kutuk, tp mmg geram sgt org yg fully express dienye prasaan ngn mimik muke
gerammm sgt2
tp nk wat cane..dia tetap lecturer kite
she deserved our respect...~~